tankar

sitter ännu en gång med ett huvud fullt av tankar. Tankar om det mesta, tankar om allt och ingenting, tankar starka som oxar och lika kraftlösa samtidigt. Tänkte lista några saker som har letat sig in i min hjärna:
  • Varför är en så bra på att lura sina sinnen? Intalade mig själv att vattnet i skolan smakade äckligt, så idag gjorde det det. Har aldrig tänkt på det tidigare, så uppenbarligen har jag lurat mig själv. Är det så det fungerar när en blir kär?
  • Hur kan små tecken på ett papper ha sådan kraft? Förstår det verkligen inte.
  • Varför är vissa ljud så oerhört vackra (typ musik och vågor) medan andra är så fruktansvärda (typ när någon slinter med sin metallkniv på sin porslinstallrik)?
  • Varför är Leonard Cohen så bra, för? Paul också för den delen. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0